Welkom op mijn blog! U vindt hier gedichten bij de Christelijke feestdagen. Deze gedichten mag u ongewijzigd met vermelding van naam of bron vrij gebruiken voor uw vieringen, kerkblad, liturgie enz. U kunt mijn blog terugvinden via http://christelijkefeestdagen.blogspot.com/ Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten op uw vereniging kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er een volledig programma voor Kerst en Pasen. met eigen geschreven gedichten en een eigen geschreven verhaal
Heeft u belangstelling voor mijn boeken, die zijn ook via dit mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek.
In de linker kolom ziet u de links naar meerdere blogs. Veel leesplezier!

woensdag 7 maart 2018

Pasen



Ik ben toch zo ontzettend blij,
Jezus leeft, voor u en mij!
‘k was zo opstandig over Zijn dood;
ook mijn geweten was in nood.
Zo’n lieve Man aan ’t kruis geslagen,
men liet Hem zelf Zijn kruis nog dragen.
Wat moest Hij veel verduren,
was dat niet anders te sturen?
Het was zo gepland hoorde ik achteraf
ik stond in gedachten bij Zijn graf
op die stille morgen
die eerst zo weinig uitzicht bood
maar de pijn in mijn hart werd op slag gedood
toen ik hoorde hoe het was gegaan.
Hij is uit de dood opgestaan!

En nu ben ik zo ontzettend blij
want Hij leeft ook voor mij!
Hij heeft mijn zonden weggenomen,
‘k voel Zijn bloed door mijn aderen stromen.
Dank zij Hem mag ik leven
en wie het gelooft mag dit zo beleven!

Coby Poelman - Duisterwinkel  

2 opmerkingen: