Welkom op mijn blog! U vindt hier gedichten bij de Christelijke feestdagen. Deze gedichten mag u ongewijzigd met vermelding van naam of bron vrij gebruiken voor uw vieringen, kerkblad, liturgie enz. U kunt mijn blog terugvinden via http://christelijkefeestdagen.blogspot.com/ Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten op uw vereniging kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er een volledig programma voor Kerst en Pasen. met eigen geschreven gedichten en een eigen geschreven verhaal
Heeft u belangstelling voor mijn boeken, die zijn ook via dit mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek.
In de linker kolom ziet u de links naar meerdere blogs. Veel leesplezier!

zondag 6 januari 2013

Gebed in de lijdenstijd






Zo tegen Pasen
valt mijn geest een beetje stil,
verzet mijn wil zich
tegen Christus' lijden.
Van kinds af aan
had ik er moeite mee,
die boze menigte
en hun geschreeuw,
ik kon er nooit goed tegen
hoe Jezus, zo integer
het doelwit was van razernij.
Nog raakt het mij
en telkens weer
zou ik het willen overslaan
en overgaan naar Pasen
maar dat zou niet eerlijk zijn
zo is het niet gegaan.

Al toen de juf het ons
op school vertelde
sloot ik mijn ogen,
stopte oren dicht,
dit wilde ik niet horen,
ik zag het voor me
hoe ze schreeuwden:
"Laat Barabas los
en kruisig Hem".

Inmiddels ben ik gaan begrijpen
dat alles zo moest gaan
als was voorzegd
en dat U in de plaats van ons
dit alles hebt doorstaan.
Nog voel ik elke lijdenstijd
Uw zielenpijn
om wat wij U
aan zonden
hebben aangedaan.

O liefdevolle Heer,
hoe kan ik U bedanken
voor al Uw bloed
om ons bevrijd te laten gaan.

Coby Poelman-Duisterwinkel


Uit de bundel: "Het pinkstert!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten